Al realitzar un anàlisi de la societat actual ens adonem que hi ha elements diferenciadors a causa de l'enorme complexitat interactiva existent. Tot això provoca multitud de conflictes i problemes que condicionen les nostres vides. El Sistema Educatiu ha de col•laborar en la construcció d'una societat integrada per persones conscients, crítiques, responsables, creatives, solidàries, tolerants, etc.
martes, 15 de mayo de 2012
5ª FASE: Realització del programa de mediació
Companys jo no sé vosaltres, però al meu centre, a les 16h de la vesprada fa una calor insufrible, no es podem ni concentrar!!!
L'ordre del dimarts 15 va ser el següent:
-Joc de l'energia que va ser explicat per el nostre convidat Carlos Caurín, director del centre i col·laborador del programa) que consisteix en una mena de concienciació sobre el medi ambient i la nostra cura i
-diversos dilemes morals (es varen treballar en castellà):
#Llevar droga a las Palmas (una xiqueta que ha de pensar si s'arrisca a portar droga per a guanyar diners per ajudar al seu germà que té una dolència que precisa de molts diners per a curar-se)
#Ron y Tabaco (una xiqueta que ha d'elegir entre la decisió del metge del seu avi, de deixar per complet el ron i el tabac, o deixar al seu avi que continue amb el seu vici, que és el que ell li demana)
#Un país africano (dilema sobre el racisme i la xenofòbia)
#Salvar a alguien en la Playa (un socorrista que crida l'atenció a estrangers que no volen fer-li cas i ha de posar la seua vida en perill perquè ells volen ficar-se mar endins)
El dijous continuarem amb activitats sobre l'educació amb la igualtat:
-Dilema Moral o Comprensió Crítica de la Realitat: "Marcos en la Escola Infantil” (un jove al qui no li deixen treballar a una escola infantil per ser home...denuncia o no a la guarderia, sabent que no és la directora la que no vol que treballe allí, si no són els pares que es mostren reticents a fer-ho)
-La Valoració de la bellesa
-Estudi de casos: "La Historia de Lucía y Carlos" (germans criats de diferent forma per la seua sexualitat (nen/nena) que porten vides diferents a l'edat adulta i els pares no entenen cóm pot passar)
-Disco-forum de la canció: “Manuel-Raquel” de Tam-Tam Go. (homosexualitat)
-Discusió dirigida: “Igualtat d'oportunitats”
I per concluir, com no portavem la nostra carpeta de contes, varem llegir com reflexió final:
Comentaris de text:
-Decretos de los talibanes
-El León de Swatzilandia ruge menos (article d'una notícia)
Ha sigut una setmana prou intensa, supose que per la calor...agraïm l'assistència a tots els alumnes, mares i resta de professorat d'altres centres per fer l'esforç de continuar assistint al nostre curs...és una alegria vore les vostres
cares d'entusiasme i motivació en cada sessió que treballem...GRÀCIES!!!
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario