jueves, 10 de mayo de 2012

5ª FASE: Realització del programa de mediació

Bon dia companys!!!

Seguint l'activitat proposada de la realització d'un diari de pràctiques, us expose allò que hem treballat aquesta setmana.

El dimarts va ser una classe molt divertida ja que els assistents varen fer les seues tasques d'una manera encomanable. Els grups buscaren informació sobre el rol que els havia tocat i inclús alguns alumnes van vindre amb bates blanques de metges, altres, amb pancartes reforçant una manifestació, els que feien de mestrs, amb ulleres i pissarres...va estar molt agradable i vam aprendre que moltes vegades ens costa posar-nos en la pell d'altres...
La programació continuava i també treballàrem:

ACTIVITATS SOBRE RACISME I PRIVACIÓ DE LLIBERTAT:

Es treballà la Tècnica de resolució de conflictes: “El Gato y el Ratón”
i ferem un estudi de casos per a treballar la temàtica de la sessió:

-   La Sonrisa de la Luna
-   El Hombre de las Manos atadas
-   El muslo de pollo
-   Una zancadilla en un partido
-   La guerra de los colegios

Per últim treballarem amb la tècnica de la Fotoparaula:
-   Fotos de Pau.
-   Fotos sobre racisme

Finalment i com sempre, acabarem amb la lectura del conte: “El cielo está a nuestro alcance”


El dijous i amb una calor insuportable, varem començar amb la tècnica VID (ventajas, inconvenientes y dudas)típiques activitats per a treballar la convivència. El següent punt del dia era l'estudi sobre diferents casos:

Estudi de casos
 -El 11 S. L'efecte que va tindre a l'IES Miquel Tarradell de Barcelona
 -Gorras y Pañuelos (discusió mestre / alumnes)
 -El acoso al novato
-Laura y Lorena (amigues enfrentades per un xiquet)
-Bendris y Maribel (cas de racisme entre companys)
-El Negro (article d'humor per a relaxar la sessió)

Lectura del conte: “Els dos amics”

Bé, la pròxima semana continuem...moltes gràcies!






No hay comentarios:

Publicar un comentario