Bon dia companys!!!
Hui és el nostre últim dia de col·legi abans de les vacances de pasqües, i de veritat que tant Raul com jo ens n'anem amb una sonrisa plena...
Hui de bon matí, hem estant classe per classe recollint l'annex final de l'activitat DEL SECRET, que vam proposar als mestres per a fer amb els seus alumnes, per a descobrir què persones estaven interessades en fer la formació... Aquest ha sigut els resultatas que hem obtingut:
1er ESO A: 3 alumnes 1er ESO B: 5 alumnes 1er eso C: 0 alumnes 1er ESO D: 3 alumnes
2n ESO A: 7 alumnes 2n ESO B: 5 alumnes 2n ESO C: 1 alumnes 2n ESO D: 4 alumnes
3er ESO A: 2 alumnes 3er ESO B: 2 alumnes 3er ESO C: 6 alumnes 3er ESO D: 3 alumnes
4t ESO A: 7 alumnes 4t ESO B: 9 alumnes 4t ESO C: 5 alumnes 4t ESO D: 5 alumnes
1er BATX A: 3 alumnes 1er BATX B: 2 alumnes 1ER BATX C: 0 alumnes
Amb un total de 72 alumnes interessats en la formació, començarem a treballar amb tots ells a la tornada de vacances. Cal comentar l'entusiasme i motivació que han mostrat quan en l'hora del pati els hem reunit a la sala d'audiovisuals per a comentar-les les diferents activitats que els esperen!!! Tenim molta esperança i il·lusió posada en aquest projecte!!!
Per últim, us envie l'activitat que ha sigut treballada a les aules pels diferents tutors i especialistes per a seleccionar l'alumnat més adient al programa:
(#) Realització de l'activitat “El secret” per a seleccionar alumnes en les diferents tutories.
a) Els/les alumnes se col•loquen en cercle, preferentment assentats en cadires.
b) Immediatament els invitem que pensen en un secret (alguna cosa personal i íntim, i en seriós). Se'ls tranquil•litza indicant-los que no van a haver de comptar-se'l a ningú.
c) Els diem que miren els seus companys/s i que es donen compte de si li comptarien el Secret a algun/a d'ells. Tampoc en este cas han de dir el nom del company/a, només han de pensar-ho. Ens assegurem que tots/es se'l comptarien algun dels seus companys/es. Si açò no ocorre, podem suggerir-los que pensen en un amic/a o familiar.
d) Demanem als/les alumnes que escriguen en un trosset de paper les tres o quatre qualitats que té eixa persona en què han pensat, que fan que l'hagen triat per a comptar-li el seu secret.
e) S'ajunten per parelles, posen en comú les seues llistes (sense compartir ni el seu secret ni la persona destinatària del mateix) i fan una única llista que integre les qualitats dels dos.
f) Repetim el procés en quartets. Trien un portaveu per a exposar el consens.
g) Posada en comú. Anotem en la pissarra les qualitats que van dient els portaveus de cada quartet.
h) Passem als/les alumnes el full de l'annex perquè l'ompliguen i ho depositen al despatx d’0rientació Psicopedagògica o se'l donen al seu tutor/a.
ANNEX LA PROPOSTA DE CANDIDATS A MEDIADORS DEL GRUP ______________ ÉS: Tenint en compte les qualitats que hem assenyalat en classe que han de tindre els/es alumnes mediadors, la proposta és que els/es companys 'indicats/des a continuació serien els/es candidats/es més adequats per a realitzar esta funció.
1. ____________
2. ____________
3. ____________
4. ____________
D'aquesta forma ja obtenim els primers candidats per a formar part de l'equip de mediació!!!
Una abraçada companys
Al realitzar un anàlisi de la societat actual ens adonem que hi ha elements diferenciadors a causa de l'enorme complexitat interactiva existent. Tot això provoca multitud de conflictes i problemes que condicionen les nostres vides. El Sistema Educatiu ha de col•laborar en la construcció d'una societat integrada per persones conscients, crítiques, responsables, creatives, solidàries, tolerants, etc.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario